Wyposażenie łazienki
Architektura lazienki i wyposazenie

Górna warstwe podbudowy

Posted in Uncategorized  by admin
September 24th, 2018

Górną warstwę podbudowy, współpracującą z warstwą jezdną, należy wykonać z kruszywa wzmocnionego spoiwem cementowym lub lepiszczem bitumicznym. Bitumiczna warstwa jezdna będzie miała grubość 6 cm i więcej. Na podłożu wysadzinowym konstrukcja nawierzchni dla ciężkiego ruchu będzie podobna, ale zwiększy się nieco grubość dolnej warstwy podbudowy do 30-40 cm. Łączna grubość nawierzchni wynosić będzie wtedy około 70 cm, czyli sięgać będzie. praktycznie na głębokość przemarzania, mającą znaczenie dla stateczności nawierzchni. Te grubości nawierzchni dla ciężkiego ruchu są stosowane obecnie powszechnie w krajach mających szkody mrozowe. Podłoże może być stabilizowane wapnem, popiołami lotnymi z węgla brunatnego lub cementem, Stabilizacja taka uczyni go niewrażliwym na działanie wody i mrozu. Dolna warstwa podbudowy powinna być wykonywana z kruszywa niewrażliwego na działanie wody. i mrozu. Górna warstwa podbudowy i bitumiczna warstwa jezdna – podobnie jak na gruntach niewysadzinowych. W przypadku podłoża bardzo słabego może być na nim układana bezpośrednio warstwa z chudego betonu, z prefabrykowanych płyt betonowych. Na takiej warstwie z chudego betonu lub płyt można łatwo już ułożyć dalsze warstwy podbudowy i je zagęszczać. W ten sposób czyni się je niewrażliwym na działanie mrozu i wody. Górną warstwę podbudowy wykonuje się z gruntu stabilizowanego cementem lub z kruszywa otoczonego bitumem. Bitumiczna warstwa jezdna grubości 4 do 5 cm zamyka od góry nawierzchnię. Grubości nawierzchni są tu niewielkie i można się spodziewać uszkodzeń nawierzchni na skutek wysadzin czy przełomów. Warstwy z gruntów stabilizowanych lub też z mas bitumicznych dobrze jednak na ogół dają sobie radę z lokalnymi osłabieniami podłoża. Konstrukcje są podobne jak przy ruchu lekkim, z tą różnicą, że na warstwie gruntu stabilizowanego układa się grubszą warstwę wiążącą mas bitumicznych lub z kruszywa otoczonego smołą. Pierwszy przypadek będzie miał raczej zastosowanie przy wzmacnianiu istniejących nawierzchni zbudowanych kiedyś dla ruchu lekkiego. [więcej w: laserowa korekcja wzroku po zabiegu, klinika ortopedyczna warszawa, półpasiec objawy u dorosłych zdjęcia ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: klinika ortopedyczna warszawa laserowa korekcja wzroku po zabiegu półpasiec objawy u dorosłych zdjęcia