Wyposażenie łazienki
Architektura lazienki i wyposazenie

Warstwa wiążąca z kruszywa otoczonego cementem

Posted in Uncategorized  by admin
September 24th, 2018

Warstwa wiążąca z kruszywa otoczonego cementem będzie miała zastosowanie raczej przy budowie nowych dróg. Po stabilizacji gruntów – przeważnie na miejscu – ułoży się warstwę z pospółki otaczanej w betoniarkach. Oczywiście, konstrukcje tu przedstawione nie wyczerpują wszystkich I możliwości, ale obrazują one kierunek, w którym powinny rozwijać się konstrukcje nawierzchni drogowych. Zasadniczym kierunkiem jest stabilizacja podłoża i użycie mas bitumicznych. Przedstawione tu konstrukcje mają charakter reprezentatywny. Przedstawione typy umożliwiają stadialny rozwój nawierzchni. Najpierw możemy zbudować nawierzchnię dla ruch} lekkiego, następnie możemy wzmacniać ją dla ruchu średniego i dalej ciężkiego. .Wzmacnianie dla ruchu średniego jest dosyć proste, bo dochodzi tylko grubsza warstwa bitumiczna od góry. Przy wzmacnianiu dla ciężkiego ruchu należy dodać drugą grubszą warstwę bitumiczną. Niewątpliwie kierunek dalszego rozwoju nawierzchni pójdzie na wzmacnianie ich, gdyż wymagania użytkowników dróg rosną. Żądają oni nawierzchni coraz bardziej wytrzymałych, gdyż samochody o obciążeniu na oś 10 T będą coraz liczniejsze. Również nierzadko po drogach będzie przewozić się na specjalnych przyczepach duże ciężary, których nie można transportować .koleją. Użytkownicy żądać będą coraz równiej szych nawierzchni, bo będą chcieli jeździć coraz szybciej. pewniej. Drobne nawet odkształcenia będą niedopuszczalne. W tej sytuacji rośnie znaczenie ,konstrukcji półsztywnych, pośrednich pomiędzy podatnymi i sztywnymi; konstrukcje półsztywnego przede wszystkim stabilizacja cementem i ulepszenia cementem, podbudowy z chudego betonu. Konstrukcje półsztywne są bowiem mniej wrażliwe na drobne osłabienia podłoża, zapewniają większą równość nawierzchni. Obok lego od konstrukcji nawierzchni będzie się żądać coraz większej nieprzepuszczalności od góry. Niedopuszczanie wody do wewnątrz nawierzchni jest i będzie nakazem konstrukcji i wykonawstwa. Dlatego szczelne warstwy- wiążące-i ścieralne z mas bitumicznych będą w coraz szerszym użyciu. Masy te czynią nawierzchnie nieprzepuszczalną, pokrywają łatwo .drobne pęknięcia podbudowy dzięki swej plastyczności i elastyczności. [więcej w: dzienniczek głodu alkoholowego, dentysta mokotów, drzwi zewnętrzne ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: bramy garażowe dentysta mokotów dzienniczek głodu alkoholowego